الأربعاء 22 مايو 2024

رواية اليتيمه والۏحش بقلم نورهان اشرف الجزء الثاني

رواية اليتيمه والۏحش بقلم نورهان اشرف الجزء الثاني

أرغب في متابعة القراءة

الصفحة التالية
موقع أيام نيوز

اليتيمه_والوحش لنورهان اشرف 
الحلقه_السابعه
عمار انت
عمار بفرحه اى رايك فى المفاجه دى هى دى اللى انا كنت بحكيلك عنها
عزت پصدمهازاى انت تعرفها اصلا منين
عمار بفرحه دى هند تبقا بنت مرات عمى 
وده يا هند عزت صاحبي و شريكى كمان كان جاي يدور على بنت هنا فى السويس وانا جيت معاه و صدقنى دى احلى حاجه هو عاملها معايا لان بسببه انا اتجوزتك 
قال كدا هو ينظر داخل اعين هند
نظرا عزت الى هند بسخرية وقال هو انا لقتها بس فى حد تانى كان سبقنى عليها
جلست هند جنب عمار وهى تشعر پخوف كبير من نظرات عزت ليها فاهو كان ينظر لها پغضب كبير كلما يقترب منها عمار



ام عن عزت كان يشعر پغضب و غيره حارقه كلما اقترب عمار من هند لا يعلم لما ذلك ولكن هو يشعر الان أنه يريد ان ينتزع راس عمار من على جسده
استاذنت هند منهم وقالت طب انا هدخل اجيب لحضرتك حاجه تشربها يا استاذ عزت
عزت بسماجه ههه والله انا قولت انك نسيتى اني موجود اصلا
هند بقرفلا ازاى ده حضرتك منورنا
قالت كدا ومشيت تجاه المطبخ لفضه
هند پغضب بقا انا اتجوزت عشان يسبنى فى حالى لا انا اللى ارحله براجلي انا مش فاهمه اى الحظ ده بس
فضه پغضب اقسم بالله انا كنت عايزه اهبش فى مصارينه بس خفت من عمار لحسن يعرف اللي فيها وساعتها هتحصل مشكله كبيره 


هنده پغضب انا مش عارفه اعمل ايه يا ماما وخصوصا في زين ده لو عرف ان انا حملت منه هتحصل مشكله وانا حكيت لعمار الموضوع زين بس ما قلتلوش مين ابوه وقلت ان هي حاډثه يعني انا كده لبست في مصېبه بجد منها عزت اللي هيبقى على طول قدامي وعمار اللي ما لوش ذنب في اي حاجه يبقى بدل ما اكحلها عمتها
فضه بجديه لا بقول لك ايه انت تحاولي تمسكي نفسك وتمسكي اعصابك وتتعاملي مع الموضوع ببرود خالص ما هو ما فيش حل غير كده احنا مش هينفع نخسر عمار لان بجد راجل محترم وكفايه ان هو قبلك بالمصېبه اللي انت كنت فيها لا وكمان الراجل كتر خيره هيخليكي تاخدي ابنك معاه وعزت ده ما تفكريش ولو ثانيه واحده فيه وحتى لو عملك اي حاجه روحي لعمار ما هو مفيش حل غير كده


حركت هند راسها وقالت بتوتر يا رب يا امي يحترم نفسه انا خلاص بقيت مرات صاحبه والمفروض ان هو يحترم النقطه دي
فضه بسخريه لا يا حبيبتي قليل الاصل بيفضل طول عمره قليل الاصل حتى لو مع ابوه و امه مش صاحبه وعلى راي المثل طول ما البصل ما اتعملش مربى اوعى تتوقع من قليل الاصل انه يتربى
لا ونسيتي كمان قليل الربايه بيبقى قليل الربايه مع اي حد وانا بقى يا حاجه قليل الاصل والربايه شوفي بقا ممكن اعمل اى مع صاحبي
كان ذلك كلام عزت الذي دخل عليهم المطبخ منذ اللحظه الاولى ولم يشعر به احد
فضه پغضب لا بقى ده انت مش قليل الربايه والاصل بس ده انت كمان بجح انت ازاي تتجرا وتدخل هنا اخرج بدل اقسم بالله هصوت والم عليك امي لا اله الا الله وخلي اللي ما يشتري يتفرج عليك
عزت ببرود اعملي اللي يريحك يا حاجه انا كده كده مش فارق معايا اصل انا زي ما بيقولوا كده مستبيع واللي عندك اعمليه واوعي تفتكري ان الشملوله عشان اتجوزت واحد صاحبي ان هى كده خلاص بعدت عن ايدى لا وحياه امي لخليها تبوس رجلي عشان اعفو عنها وساعتها هتشوفي قليل الاصل هيعمل فيكوا ايه
قال كده وخرج من المطبخ والترك كل من هند و فضه مصډومين و يغليان من كثرة الڠضب
فضه پغضب اه منك راجل بجح طب اخرج دلوقتي افتح دماغه بحاجه ولا اعمل فيه ايه
هند بسخريه لا يا ماما ازاي لازما نستعمل معاه البرود
فضه پغضب اكبر اخرجي من ادامي يا هند بدل ما اجي اخبطك انت الثانيه بحاجه اخرجي وروحي لجوزك عشان ما صوتش والم الناس عليكم
اما في الخارج خرج عزت من المطبخ ونظر الى عمار وهو يقول عمار لازما ننزل مصر دلوقتي
 

أرغب في متابعة القراءة